تیمی از دانشمندان در ژاپن می‌گویند توانسته‌اند با تجزیه و تحلیل ساختار حنجره ۴۳ گونه از پستانداران پاسخ به این سؤال را دریابند. به گفته آنان تمامی پستانداران غیرانسان، از اورانگوتان گرفته تا شامپانزه، دارای یک ویژگی اضافی در گلوی خود هستند که انسان آن را ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایست قلبی وضعیتی است که قلب نمی‌تواند وظایف خود مانند پمپاژ خون اکسیژن‌دار به سرتاسر بدن برای رساندن اکسیژن به مناطق حساس مثل مغز و بقیه اندام‌ها را انجام دهد. گاهی اوقات به آن «ناگهانی» می‌گویند، زیرا به نظر می‌رسد که بدون هشدار و علائم قبلی اتفاق می‌افتد. در این شرایط بیمار به طور ناگهانی تمام فعالیت‌های قلبی خود را از دست می‌دهد، تنفسش متوقف شده و بیهوش می‌شود. بدون درمان فوری، ایست قلبی ناگهانی می‌تواند منجر به مرگ شود.
سلامی گفت: خبرنگار، امین حریم خصوصی انسان‌هاست. هیچکس حق ندارد به دنیای خصوصی انسان‌ها وارد شود و آن را به دیگران رونمایی کند. چرا که این کار خلاف اخلاق، شرع و انسانیت است. خبرنگار امین حریم خصوصی انسان‌هاست، به همین دلیل، گاهی یکی از اسرار کشور در مقابل چشمان یک خبرنگار قرار می‌گیرد.
تلاش‌ها برای آموزش صحبت کردن به میمون‌ها همواره بی‌نتیجه بوده است. به عنوان مثال، گوریل مشهوری به نام «کوکو» که توانسته بود بیش از هزار علامت دستی را برای برقراری ارتباط بیاموزد، هرگز حتی یک کلمه هم به زبان نیاورد.
دانشمند آلمانی، کارل فردیش گاوس، یکی از بسیار دانشمندان قرن نوزدهم بود که باور داشت حیات هوشمند در ماه وجود دارد و ریاضی زبان مشترک بین انسان‌ها و آدم فضایی‌ها است. او عقاید زیادی داشت که یکی از آن‌ها پیشنهاد نصب ۱۰۰ آینه روی ساختمانی بود که هر کدام‌شان ۱۶ فوت باشند و نور خورشید را بازتاب دهند و از طریق ارسال نور به فضا پیام بفرستند
ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز، هدف از توسعه TruthGPT را ساخت یک هوش مصنوعی حقیقت‌جو دانست که تلاش می‌کند ماهیت جهان را درک کند. مدیرعامل توییتر امیدوار است که این هوش مصنوعی بیش از اینکه آسیب‌زننده باشد، کار‌های خوب انجام دهد: «فکر می‌کنم این بهترین مسیر برای رسیدن به ایمنی است، از این نظر که هوش مصنوعی که به‌دنبال درک جهان باشد، بعید است انسان‌ها را نابود کند؛ چرا که ما بخش جالبی از جهان هستیم.»
اگرچه دریافت عفونت قارچی از گیاهان توسط انسان‌ها پدیده تازه‌ای نیست اما مورد گزارش شده در هند کارشناسان بهداشتی را نگران شیوع احتمالی آن کرده است.
حجم زیادی از بدن را آب تشکیل می‌دهد و بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن و کارکرد درست اندام‌ها نیز به مصرف آب بستگی دارد. همواره از پزشکان نقل می‌شود که بدن در روز دست‌کم به هشت لیوان آب نیاز دارد، اما کمتر درباره مضرات زیاد نوشیدن آب صحبت شده است. درواقع مصرف زیاد آب به‌اندازه کم نوشیدن آن خطرناک است.
کج‌کردن سر در سگ‌ها یکی از رفتارهای نسبتاً رایج در پاسخ به دستورات انسان‌هاست، اما اکنون تحقیق جدیدی بیان می‌کند که این رفتار می‌تواند ناشی از سردرگمی حیوان باشد و شاید به سگ‌ها در به یادآوردن موارد مختلف، کمک کند.
نئاندرتال‌ها شبیه انسان‌ها بودند، اما ابرو‌های برجسته‌تر و دندان‌ها و چشم‌های بزرگتری داشتند. محققان بر این باورند که مغز نئاندرتال‌ها تقریباً به اندازه مغز ما بوده، اگرچه سر آن‌ها کمی کشیده‌تر بوده است. با وجودی که بحث‌ها در مورد اندازه و ساختار مغز نئاندرتال‌ها هنوز ادامه دارد، محققان بر این امر توافق دارند که میانگین قد نئاندرتال‌های مرد در حدود ۱۶۵ سانتیمتر و قد زنان آن‌ها در حدود ۱۵۰ سانتیمتر بوده است.
این روز‌ها اتفاق‌های حیرت‌آوری در دنیای هوش‌مصنوعی در جریان است که البته همه آن‌ها خوب نیستند. حالا همه در مورد سیستم‌هایی مثل ChatGPT صحبت می‌کنند؛ سیستمی که می‌تواند متنی را تولید کنند که گویا یک انسان آن را خلق کرده. شاید استفاده از این سیستم، سرگرم‌کننده و بامزه به نظر برسد؛ ولی جوانب منفی متعددی نیز دارد؛ چرا که در شرایطی که این سیستم در تقلید سبک کاری انسان‌ها بسیار خوب است، اما از نکات منفی آن نیز نباید غافل شد که از این جمله می‌توان به احتمال استفاده از چت‌بات‌ها برای تولید انبوهی از اطلاعات نادرست اشاره کرد.
بهبود کیفیت خواب می‌تواند بر بسیاری از بخش‌های زندگی ما تاثیر بگذارد، از جمله ایمنی افرادی که مشاغلی دارند که اشتباهات آن‌ها می‌تواند کشنده باشد، از جمله آتشفشان‌ها، پرستاران و خلبانان.
این واقعیت تلخ موجب تأسف شدید است که همه می‌دانند یک گروه منحرف از اسلام در افغانستان به نام اسلام نسل‌کشی می‌کند و حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارد، ولی متولیان اسلام در برابر مرگ خاموش مسلمانان مظلوم سکوت می‌کنند! رسالت متولیان دین کجا باید متجلی شود؟
انسان‌های ساکن سیاره زمین به دلیل بهبود در بهداشت عمومی، تغذیه، بهداشت شخصی و پزشکی عمر طولانی‌تری دارند. همین امر باعث شده تا جمعیت ساکنان این سیاره به هشت میلیارد نفر برسد.
کارشناس مدیریت بیماری‌های منتقله از «آئدس» اداره بیماری‌های قابل انتقال از ناقلین وزارت بهداشت گفت: پشه آئدس می‌تواند علاوه بر ایجاد بیماری دانگ، سبب بروز بیماری‌هایی نظیر زیکا و چیکن گونیا شود. گسترش بیماری‌ها از طریق پشه آئدس و سایر پشه‌ها و ناقلین، وابسته به شرایط محیطی است. مبادلات کالا و مسافرت‌های انسان‌ها دو راه عمده انتقال این بیماری بین کشور‌ها است؛ چرا که پشه آئدس می‌تواند از این طرق وارد کشور‌های مختلف شود.
ابولا از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن و محیط‌های آلوده بین انسان‌ها سرایت پیدا می‌کند. بیش از ۳۱ مورد ابتلا به ابولا در منطقه مرکزی اوگاندا در ناحیه موبنده شناسایی شده که از این تعداد ۶ نفر جان‌شان را از دست داده اند. با این وجود، ممکن است تعداد کشته شدگان بیش‌تر باشند.
برخلاف تمام شانس‌های تکاملی، انسان‌ها پیرتر و پیرتر می‌شوند، اما چرا؟ اگر به طبیعت نگاه کنیم پیری فرآیند بسیار متنوعی است. به نظر می‌رسد برخی از موجودات به هیچ وجه پیر نمی‌شوند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: انسان‌های قرآنی اهل اعتدال هستند و این افراد در هیچ موردی افراط و تفریط ندارند چرا که این امر موجب بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود.
به گفته کارشناس پرندگان علت اصلی حمله کلاغ به انسان از بین رفتن زیستگاه‌هایشان و دفاع از همنوع خود است. به عنوان نمونه اگر انسان‌ها، کلاغ مریض یا زخمی را در دست بگیرند، لاشه کلاغی در مسیر حرکتی آن‌ها باشد یا جوجه کلاغی فاقد توان پرواز در اطراف آن‌ها باشد، خوی وحشی‌گری پیدا می‌کنند و با حمله به انسان و نوک زدن به سرش باعث آسیب به او می‌شوند. درغیر اینصورت سابقه حمله کلاغ به انسان را نداریم. این موضوع از دیرباز امری طبیعی بوده است و روستاییان نیز به چنین رفتاری آشنایی دارند.
معمولا اسم سیارک‌ها برگرفته از نام‌های اساطیری یا نام منجمان قدیم و افرادی فعال در علم است. تعدادی از سیارک‌ها نیز ممکن است هم‌نام مکان‌ها و رودخانه‌ها و کشور‌ها و شهر‌ها و یا حتی حیوانات باشند. تعدادی از سیارک‌ها به نام انسان‌های زنده که تاثیر خاصی به ویژه در زمینه نجوم و فضا درعلم گذاشتند، نام‌گذاری شده‌اند.
فردین علیخواه عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه گیلان می گوید: مدتی قبل دیدم که استاندار یک استان آمده بود و برای کافه‌های شهری که یکی از مکان‌های مهم جوانان دارای سبک زندگی متفاوت است خط و نشان می‌کشید. به نظر شما جز سرخوردگی برای جوانان باید منتظر چه پیامدی بود؟ البته همانطور که گفتم طرد خودخواسته اجتماعی و عزلت‌گزینی در جامعه از یک طرف، یا ترک موطن از طرف دیگر، از انواع واکنش‌هایی است که جوانان نشان خواهند داد. بخواهم خلاصه بگویم، حاکمیت به عاملیت انسان‌ها توجه نمی‌کند.
حسین آخانی عضو هیت علمی دانشگاه تهران گفت: تخریب گسترده مراتع، روودخانه ها، تالاب‌ها و حتی کوهستان‌ها همگی باعث شده محیط طبیعی و زیستی ایران وارد یک فاز بحرانی شود، همین الان ما یک کوه سالم در کشور نداریم و با توجه به توسعه بی رویه معادن در دل کوهستان‌ها محیط طبیعی بسیار از استان‌ها بهم خورده، از سوی دیگر به دلیل وجود ذخایر عظیم سوخت‌های فسیلی در کشور، مسئولان فکر می‌کنند، باید همه آن‌ها را بسوزانند، چنین رویکردی باعث شده ایران در تولید گاز‌های گلخانه در ردیف کشور‌هایی قرار بگیرد که در این زمینه بسیار فعال است.
ناسیونالیسم افغان با مدرنیزاسیون غربی و نوآوری‌های فرهنگی شهر محور آن نتوانست در جامعه افغانستان به طور کلی نفوذ و گسترش پیدا کند. در نتیجه، افغانستان از نظر شکلی و نه در ماهیت یک ملت است. استقلال شدید در برابر مهاجمان خارجی نتوانسته مبنای معناداری برای روایت مشترک در مورد هویت ملی فراهم کند.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار | دلالی کارت ملی رونق گرفت، ده اتفاق مهم برای بورس امروز چهارشنبه، افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی نماد بانکی، صنایع پیشتاز بورس کدامند؟، عملکرد ۱۲ ماهه شرکت‌های زیادی بر روی کدال نشست، نماد سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت در بورس چرا و تا چه تاریخی تعلیق شدند؟، عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وکلای ملت در نشست امروز صحن ضمن انتخاب ۳ نفر از حقوقدانان جدید شورای نگهبان به اصلاح سازوکار توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداختند که گامی در جهت توزیع عادلانه اعتبارات این بخش و توسعه مناطق محروم کشور محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ